Ahad, 20 November 2011

Hadir Majlis Kawen di tempat orang.

Aslmualaikum semua.. =D
entri aku kali ini ialah berkenaan dengan aku semalam menghadiri majlis kawen tempat aku tinggal sekarang di Sabah..majlis sanding pada 20.11.2011 hari ini tapi yang aku hadiri malam tadi ialah majlis yg diaorang panggil BERGAMBUS..lbh kurang mcm klu di tepat aku di Sarawak di panggil Majlis BELULUT.
ini kali ke-2 aku hadir majlis kawen di sini. yang meriahnya di sini ialah..diaorang akan menjemput penyanyi dari bahagian lain..spt mlm tdi diaorang menjemput kumpulan bergambus dari bahagian Papar.
yang best nya tengok msa menyanyi akn ada penduduk kampung yg turut serta menari tarian tradisional mereka xkira siapa pun boleh join menari untuk memeriahkan majlis malam itu.
& ada juga menari suka2..mcm aku yg memang tak tahu langsung memang aku x join..aku tengok sja...mana la tau nanti bila aku dh ada keberanian nk cuba akn ada la aku menari...malu bh..hehehehe...
maklum la aku klu dh buka langkah menari mcm robot kayu begitu sja...hahaha
masa aku tengok semalam teringat pula dgn kampung halaman..dtg pulak feeling...nk kata lagu jiwang xla juga..lagu poco2 ada la..& lagu yg hepi2..
pagi tadi pulak majlis sanding yg penting MAKAN FREE!!!...tp aku x hadiri sebab aku ni sebenarnya jenis yg segan nk hadir majlis org..keinginan nk pegi tu ada..lebih2 lagi xde teman nk ajak sama..lagi la aku xnk dtg...jahatnya aku..huhuhu...tapi klu ada teman mmg aku akn pergi..bila di fikirkan x baik mcm tu..nanti klu kita ada buat majlis xde org nk dtg..maklum la aku bujang lagi..bimbang juga nanti bila kawen xde org nk dtg..korang datang la nanti ya..[ mcm dh dekat je ni serunya] hehehehehe..pengumuman awek xde lagi okay!.. :p .
apa2 pun aku suka dgn culture kt sini..I LOVE IT!!...meriah..=D
TAHNIAH la kepada sapa2 yg kawen ari ini..tarikh cantek nk di buat utk kenangan 20.11.2011
aku ni bila lagi la ye o.0 ??.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan